SÜNEN EBU DAVUD

Bablar    Konular    Numaralar  

MENASİK BAHSİ

<< 2018 >>

NUMARALI HADİS-İ ŞERİF:

 

حَدَّثَنَا عُثْمَانُ بْنُ أَبِي شَيْبَةَ حَدَّثَنَا جَرِيرٌ عَنْ مَنْصُورٍ عَنْ مُجَاهِدٍ عَنْ طَاوُسٍ عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ فِي هَذِهِ الْقِصَّةِ قَالَ وَلَا يُخْتَلَى خَلَاهَا

 

İbn Abbâs (r.a.)'dan rivayet edildiğine göre,

 

(Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem) şu (bir önceki (2017.) hadiste Mekke'nin harem kılınışı) hadise(si ile ilgili sözleri) içerisinde (şu cümleyi de) söylemiştir: "(Mekke'nin) Yaş otu da kesilmez."

 

 

İzah:

Buhârî, cezâu's-sayd; buyu'; lukata; cizye; diyât, Müslim, hac; Nesâî, hac; Dârimî, buyu'; Ahmed b. Hanbel, I, 119, 253, 259; Beyhakî, es-Sünenü'l-kübrâ, V, 195.

 

Metinde geçen  kelimesi "yaş ot" anlamına gelir. Burada özellikle yaş otun zikredilmiş olması Mek­ke'nin kuru otlarının kopartabileceğine işarettir. Şâfiîlerden rivayet olu­nan iki görüşten en sahih olanı da budur. Çünkü kuru ot, ölü av mesabe­sindedir. Hanbelî ulemâsından İbn Kudâme diyor ki: "Lakin hadiste iz-, hir'in istisna edilmesi kuru ot koparmanın da haram kılındığına işarettir. Ebu Hureyre'den gelen rivayetlerin birinde "Mekke'nin kuru otu da koparılamaz" buyurulmuş olması da bunu gösterir"[A. Davudoğlu, Sahih-i Müslim Terceme ve Şerhi, VII, 119; tbn Kudame, el-Mugnî, III, 351.]